Salgsbetingelser

  1. Ved salg på auktion beregnes et salær af hammerslags-
    summen, som vil blive fratrukket afregning tillige med et indskrivningsgebyr pr. katalognr. Salær på 18,75% af hammerslag og indskrivningsgebyr på 50 kroner er inklusiv moms. Salær samt indskrivningsgebyr dækker omkostninger ved salget, deriblandt katalogisering, afbildninger, annoncering og opbevaring.
  2. Den salgspris, der opnås på auktionen, kan være højere eller lavere end den på kvitteringen eller i kataloget anførte vurderingspris.
  3. Auktionarius forbeholder sig ret til, på sælgers vegne, at undlade at sælge enkelte numre, hvis der ikke opnås noget acceptabelt bud. Nummeret kan i så fald blive udbudt igen på en senere auktion. Hvis der på forhånd, i samråd med os, fastsættes en mindstepris, og katalog-nummeret ikke sælges, beregnes intet salær. Det vil være muligt at fastsætte en mindstepris på katalognumre, som vurderes til mere end 1.500 kr. Katalognumre under denne vurderingspris vil blive solgt for højest opnåelige bud.
  4. Usolgte katalognumre, vil kunne udbydes igen, hvis en køber henvender sig, og den aftalte pris kan opnås, eller en anden aftale forinden er truffet.
  5. Når katalogisering er påbegyndt, kan intet trækkes ud af auktionen.
  6. Katalogisering foretages efter bedste overbevisning. Skulle der efter salget opstå tvivl om det solgtes ægthed, er der ifølge købskonditionerne givet køberen ret til at tilbagelevere det købte, hvis dette viser sig at være en forfalskning, efter at et for os fyldestgørende bevis er ført. Er dette tilfældet, vil auktionskøbet blive annulleret, og det solgte udleveret til sælgeren mod tilbagebetaling, hvis afregning allerede har fundet sted.

Udbetaling af provenu efter auktion

Svendborg Auktionerne udbetaler provenu fra auktionssalg 15 bankdage efter auktionsdato, og du vil modtage en mail med din afregning med specifikation af solgte og evt. ikke-solgte effekter, hammerslag, salær og indskrivningsgebyr.

Budrækkefølgen

Interval Overbud
300 – 1.000 50,-
1.000 – 2.000 100,-
2.000 – 10.000 200,-
10.000 og over 500,-

Forsendelse af købte effekter:

Vi tilbyder at sende MINDRE effekter. Kontakt os for pris. Møbler og lignende anbefaler vi, at du tager kontakt til et transportfirma.

PERSONDATAFORORDNING:

Svendborg Auktionerne ApS behandler ikke personfølsomme oplysninger – kun almindelige personoplysninger.

For både køber og sælger gælder, at vi gemmer følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Mail adresse
  • Telefonnummer
  • Bankkontonummer (gælder kun for sælgere)
  • Hvad der er købt eller solgt i tidens løb

Svendborg Auktionerne ApS gemmer oplysningerne elektronisk. For sælgere gælder desuden, at kvitteringer for indlevering gemmes i papirform. Afregninger for salg og fakturaer for køb gemmes digitalt (og i papirform til og med 2023) i.h.t. reglerne i bogførings- og årsregnskabsloven (typisk 5 år).

Ved at bede om købernummer på auktionsdagen eller elektronisk via vores hjemmeside, giver man automatisk samtykke til, at vi må oprette dine data i vores system.

Ved at modtage en kvittering for indlevering af effekter, giver man automatisk samtykke til, at vi må oprette dine data i vores system.

Oplysningerne gemmes elektronisk til evig tid, MEDMINDRE man selv beder om at få sine data slettet. Dette kan dog tidligst ske efter 5 år.

Vi gemmer oplysningerne for at gøre det nemmere for dig, både som køber og sælger. Vi kan hurtigt oprette dig som køber på auktionsdagene, og vi kan hurtigt skrive effekter ind, som du ønsker at sælge. Vi kan altid finde tilbage til effekter, som du har købt eller solgt, og vi kan hjælpe dig ved eventuelle spørgsmål.

Hos Svendborg Auktionerne ApS er det kun personalet samt vores eksterne revisor, som har adgang til materialet. Vi er alle underlagt tavshedspligt.

Med venlig hilsen

Svendborg Auktionerne ApS

Martin B. Nielsen

Fejl og Reklamation:

Husk, at Svendborg Auktionerne er et traditionelt auktionshus, der er underlagt auktionslovgivningen.
Der er med andre ord ingen reklamationsret, hvad angår de købte effekter – heller ikke hvis det viser sig, at der er fejl eller mangler, eller hvis katalogteksten er forkert.
Ring hellere på 62 21 22 31 og få en tilstandsrapport på de enkelte effekter – dog kun i eftersynsperioden.

Se alt i kategorien
 

Nyheder

Åbningstider indtil jul

Indtil jul har vi ændrede åbningstider for vurdering, indlevering og afhentning af varer:

Mandag den 11/12 til og med torsdag den 14/12: kl. 12 – 16, fredag den 15/12 kl. 10 – 14.

Mandag den 18/12 og tirsdag den 19/12 har vi åbent fra kl. 12 – 16.

Nye åbningstider

Fra 1. november 2023 får vi nye åbningstider for indlevering, vurdering og afhentning i auktionshuset:

  • Mandag kl. 12-16
  • Tirsdag kl. 12-16
  • Onsdag kl. 12-18
  • Torsdag og fredag efter aftale.

Telefonen er åben mandag, tirsdag og torsdag kl. 9-16 samt onsdag kl. 9-18.

Svendborg Auktionerne kendt fra TV

Se eller gense DRs program Skattejægerne, hvor man blandt andet følger Svendborg Auktionerne i vores daglige færden.

Se alt i Nyheder

Efterspørgsel

Diverse

Vi mærker i øjeblikket en stigende efterspørgsel på arkitekttegnede møbler af bl.a. Poul Kjærholm, Hans J. Wegner, Finn Juhl, Børge Mogensen og Arne Jacobsen, dansk stentøj fra 20´erne og 30´erne, PH-lamper, Aluminia fajance, kinesiske effekter, danske almue-effekter, Kgl. figurer samt sølv, guld og smykker.

Arkitekttegnede møbler

Der er selvfølgelig stadig fine priser på næsten alle arkitekttegnede møbler, men specielt møbel-arkitekter som Poul Kjærholm, Finn Juhl, Arne Jacobsen, Børge Mogensen og Hans J. Wegner.

Se alt i Efterspørgsel

Afhentning eller Levering

Har du ikke mulighed for selv at afhente det købte, har vi indgået aftale med JH Transport.
Klik ind på nedenstående link og få et tilbud på transport. Hvad enten man vil have det kørt hjem til en selv, eller man ønsker at afhente på en af JH Transports lagre.
Vær opmærksom på at Svendborg Auktionerne ikke har noget at gøre med transporten, kontakten foregår udelukkende imellem JH Transport og kunden.

Læs mere på JH Transports webside; www.43735555.dk

Se alt i kategorien