USN Skip to Content USN Skip to Footer
Auction

Brug for hjælp?

Vi har samlet svarene på en række af de spørgsmål, vi oftest får til hvordan man deltager i vores auktioner. Vi har grupperet og samlet svar og spørgsmål i disse kategorier.

Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål er du altid velkommen til at ringe til os.

Spørgsmål og svar

Sådan foregår betaling

Efter auktionen modtager du en faktura via e-mail med en oversigt over dine køb, og det samlede beløb du skal betale. Fakturaen finder du også her under "Mine sider", når du er logget ind på din konto.

Betaling kan ske via bankoverførsel, dankort eller kreditkort. Sørg for at betale inden for den angivne betalingsfrist.

Vi accepterer betaling via bankoverførsel, Dankort, kreditkort (Visa, Mastercard, JCB, Maestro og American Express). 

Betaler du ved afhentning i auktionshallen, modtager vi også kontant betaling i DKK og EUR samt Mobilepay.

Betaling skal ske senest på forfaldsdatoen anført på fakturaen. Det er vigtigt at betale til tiden for at undgå ekstra gebyrer og sikre, at du kan afhente dine varer.

Ja, det er muligt at betale ved afhentning, men vi anbefaler, at du betaler i forvejen for at gøre afhentningen hurtigere og mere effektiv. Ved afhentning kan du betale med Dankort, kreditkort, kontant eller Mobilepay.

Afhentning kan ske i auktionshallen i vores åbningstider. På din faktura har vi anført fristen for betaling og afhentning. 

Vi har brug for pladsen i vores auktionshaller til nye varer, så vi beder dig afhente dine varer inden for fristen.

Ja, medbring venligst venligst en kopi af din faktura eller betalingskvittering samt gyldig legitimation. Hvis en anden person afhenter på dine vegne, skal de medbringe en fuldmagt fra dig.

Du skal også medbringe evt. indpakningsmateriale og kasser til dine varer og sikre dig, at du selv er i stand til at fragte tingene ud til din bil. Læs mere her omkring afhentning.

Ja, læs mere omkring afhentning, transport og forsendelse.

Svendborg Auktionerne tilbyder forsendelse af mindre genstande mod betaling. Kontakt os for at arrangere forsendelse og få oplyst prisen på pakning og forsendelse.

For større genstande kan vi henvise til en række transportfirmaer.

Hvis betalingen ikke er modtaget senest på forfaldsdato,  ???? forbeholder vi os retten til at annullere dit køb og tilbyde varen til den næsthøjeste budgiver ???? eller genopføre den på auktion.

Vi sender en betalingspåmindelse til dig ved overskridelse af betalingsfristen, og ved fortsat manglende betaling fremsender vi rykkerskrivelse med rykkergebyr, ligesom vi forbeholder os ret til at påregne morarente i henhold til gældende lovgivning.

Nej, alle køb hos Svendborg Auktionerne er bindende og kan ikke annulleres. Du kan læse vores købsbetingelser her.

Svendborg Auktionerne er et traditionelt auktionshus, der er underlagt auktionslovgivningen. Der er med andre ord ingen reklamationsret, hvad angår de købte effekter, heller ikke hvis det viser sig, at der er fejl eller mangler, eller hvis katalogteksten er forkert. Ring hellere til os og få en tilstandsrapport i eftersynsperioden, eller kom selv til eftersyn for at se alle de interessante auktionsgenstande. 

Ved yderligere spørgsmål eller behov for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os. God auktion!